Мамографія

Діагностика

В UniClinic жінки можуть пройти обов'язкове мамографічне дослідження на новому цифровому апараті Siemens Mammomat Fusion. Обладнання надає знімки найвищої якості, та є найбільш інформативним методом для дослідження молочної залози.

Мамографія (рентген молочних залоз) в Запоріжжі

Мамографія - це рентгенівське дослідження молочних залоз, яке використовується для виявлення їх патологій, у тому числі онкологічних захворювань на ранніх стадіях.
Цей метод діагностики використовується вже більше 50 років. До недавнього часу застосовувалась плівкова мамографія грудей - рентгенівський знімок в кількох проекціях. Її суттєвим недоліками були недостатньо висока якість зображення і відносно високий рівень опромінення під час процедури.

Сучасна медицина застосовує в якості скринінгової мамографії обстеження за допомогою комп’ютерних технологій. В цьому разі рентгенівські промені, що проходять через залозисту тканину, потрапляють не на плівку, а на спеціальну матрицю, яка моментально передає зображення на монітор. Саме така, інноваційна, цифрова мамографія проводиться в UniClinic в Запоріжжі.

До послуг пацієнток унікальне обладнання від компанії SIEMENS, яке має безліч переваг:

• в результаті діагностичної процедури лікар отримує чітке деталізоване зображення, яке можна за потреби зробити контрастнішим, збільшити, розгорнути, виділити і добре роздивитися конкретну ділянку залози, що викликає підозру
  • під час мамографічного обстеження в залозі виявляються надзвичайно маленькі включення і ущільнення - розміром до 1 см, які неможливо помітити під час пальпації і ультразвукового дослідження
  • суттєво знижено дозу опромінення пацієнтки, особливо в порівнянні з плівковою мамографією
  • існує програма для імплантів

Показання до проведення мамографії

Обстеження молочних залоз проходять жінки з віку 35-40 років в якості профілактичного обстеження з метою раннього виявлення початку онкозахворювання грудей.
Існує також невідкладна потреба в цьому виді діагностики. У разі, якщо:

• молочна залоза змінила розмір і форму
  • під час рекомендованого самообстеження жінка виявила ущільнення в залозистій тканині
  • з’явились виділення з сосків
  • підвищилась чутливість пахвових зон
  • змінився колір шкіри навколо сосків
  • з’явилась незвична болючість молочної залози, що не залежить від менструального циклу
  • відбулося травмування молочної залози

необхідно негайно звернутися до лікаря і зробити мамографію.

Мамографія також застосовується під час і після лікування раку молочної залози, показаннями для її проведення є контроль за ефективністю терапії і попередження рецидиву хвороби.

Протипоказання до виконання мамографії грудних залоз

Абсолютних протипоказань до виконання мамографії не існує.
Скринінг-мамографія не може бути задіяна у таких випадках, як:

• вагітність, особливо в першому її триместрі
  • годування грудьми
  • якщо пацієнтка не досягла 35-річного віку

Але, при наявності показань та після огляду лікаря жінки також підлягають обстеженню.

Підготовка до мамографії

Для проходження мамографії не потрібна якась спеціальна підготовка, але ж усе-таки існують деякі рекомендації. Для отримання найбільш достовірних результатів слід здійснити обстеження в проміжку між 5 і 12 днем менструального циклу, у разі менопаузи день не має значення. Також не треба використовувати косметичні засоби, у тому числі креми, дезодоранти, в зоні декольте, пахв і грудей в день проходження діагностичної процедури.

Результати мамографії

Уся діагностична процедура займає не більше 20 хвилин (по 10 хвилин на кожну залозу). Однією з переваг цифрової мамографії є те, що результати обстеження з’являються на моніторі миттєво і лікар негайно може розпочати їх аналіз. Зазвичай це робить лікар-рентгенолог, в термінових випадках до інтерпретації зображення може долучитися гінеколог або мамолог.

Як часто потрібно проходити мамографію молочних залоз?

Рекомендована періодичність проходження такого обстеження залежить від віку.
Молочні залози молодих жінок до 35 років мають більш щільну структуру залозистої тканини, тому в межах цього віку рекомендоване УЗД грудей під час звичайного гінекологічного обстеження з профілактичною метою 1 раз на 2 роки.
З віку 35-40 років варто щокілька років проходити цифрову мамографію, а з 50 - хоча б раз на рік.

Такі рекомендації пов’язані з гормональним фоном жінок, з віком він змінюється і стає більш сприятливим для можливого розвитку пухлинного процесу. Крім того, за життя накопичуються мутовані гени, що також є фактором ризику появи онкозахворювання.

Переваги проведення мамографії в UniClinic

• цифрова мамографія проводиться за допомогою новітнього обладнання - універсальної цифрової системи преміум-класу SIEMENS MAMMOMAT FUSION, яка оптимізована для комфортного проходження діагностики в будь-якому положенні - стоячи, сидячи, лежачи
  • вдосконалене програмне забезпечення системи сприяє цифровому поєднанню усіх видів сигналів, що надходять на матрицю, продукуючи якісне зображення
  • завдяки конструктивним особливостям системи, під час діагностичної процедури пацієнтка отримує мінімальний рівень опромінення
  • можлива діагностика грудей з імплантами
  • проводить обстеження і розшифровує отримані дані досвідчений лікар-рентгенолог

В UniClinic цю процедуру здійснює високопрофесійний рентгенолог - лікарка вищої категорії Данілова Наталія Геннадіївна. Членкиня кількох профільних асоціацій, докторка має надзвичайний досвід в мамографічному виді дослідження молочних залоз.

Вартість мамографії в UniClinic

Записатися на мамографію ви можете, зателефонувавши за номером 9-103, а також дізнатися ціну процедури, яка залежить від пропозиції, що діє на момент запису.

Поширені запитання

Як робиться мамографія в UniClinic?

Процедура проста. Жінка має роздягтися до поясу (бажано потурбуватися про зручний одяг). За допомогою спеціаліста молочні залози почергово розміщуються в спеціальному пристрої діагностичної системи і трохи стискаються для кращого проходження рентгенівських променів. Унікальна конструкція апарату в UniClinic дозволяє отримати досконале зображення, що дозволяє лікарю роздивитися найменші його деталі.

Чи шкідлива мамографія?

Шкідливість проведення мамографії мінімальна для пацієнтки, рівень опромінення незначний. Крім того, діагностична система Клініки забезпечує високоякісне зображення при оптимальній компресії (стисканні) молочної залози. Тому процедура максимально комфортна і безболісна.

Що краще: УЗД молочних залоз чи мамографія?

УЗД менш шкідливе для організму, ніж мамографія, яка використовує рентгенівські промені і має, хоч і мінімальний, радіологічний вплив на пацієнтку. Але УЗД не таке інформативне, саме мамографія дозволяє виявити ущільнення тканин менше 1 см, на що ультразвук не здатний.
УЗД чи мамографія - залежить від індивідуальних особливостей жінки: її віку, анатомічної будови залоз та ін.
Питання вибору методу обстеження вирішує лікар, найчастіше ці методи доповнюють один одного.