Апендектомія (видалення апендиксу)

Стаціонар

У хірургічному відділенні UniClinic проводиться планова та екстрена апендектомія — операція з видалення апендикса на ранніх та пізніх стадіях запального процесу.

Видалення апендициту у Запоріжжі. Безболісна апендектомія

Методи видалення апендикса

Операція по видаленню апендициту в нашій клініці може бути проведена одним із двох способів оперативного втручання:

• класичний — відкритий чи порожнинний спосіб із використанням традиційних хірургічних інструментів;
  • лапароскопія — ендоскопічне малоінвазивне втручання шляхом 2-3 проколів м'яких тканин за допомогою лапароскопічних маніпуляторів (більш щадних аналогів традиційних хірургічних інструментів).

Спосіб проведення операції обирає лікар-хірург, орієнтуючись на стан пацієнта, відповідно до міжнародних протоколів лікування. По можливості ми віддаємо перевагу лапароскопії, що характеризується малотравматичністю, коротшим реабілітаційним періодом та відсутністю неестетичного післяопераційного шва.

Показання та протипоказання до апендектомії

Апендицит — це запалення апендикса, при якому завжди проводиться операція з видалення червоподібного відростка. Зволікання з оперативним втручанням несе загрозу для здоров'я та життя пацієнта.

Симптоми запалення апендикса:

• болючі відчуття в животі: починаються в лівій верхній частині та поступово переміщаються в праву сторону. При натисканні біль може посилюватися, віддавати у праве підребер'я та нижню частину спини;
  • підвищення температури тіла;
  • нудота, блювання, діарея чи запор; відсутність апетиту;
  • твердий живіт, що спричинено напругою м'язів.

Лапароскопічна апендектомія протипоказана в таких випадках:

• у пацієнта діагностовано важку патологію органів черевної порожнини;
  • присутні спайкові процеси, нориці або абсцеси;
  • апендикс має аномальне розташування;
  • у жінок – останній триместр вагітності.

Абсолютних протипоказань до відкритої апендектомії немає. Порожниста операція показана при гострій формі, аномальному розташуванні апендикса або коли запалення діагностовано на пізній стадії.

Постановка остаточного діагнозу — апендицит, а також остаточне рішення про доцільність видалення відростка сліпої кишки приймається після ретельного огляду пацієнта лікарем-хірургом.

Підготовка до операції

Підготовчі етапи залежать від стадії та форми запалення.

При хронічному перебігу, коли спостерігається стійкий характерний больовий синдром проводять планову операцію, підготовка до якої включає:

• забір сечі, крові на клінічний аналіз;
  • УЗД черевної порожнини;
  • для жінок — обов'язковий огляд гінеколога.

Гостра форма передбачає ті самі процедури з єдиною умовою: діагностика повинна бути проведена в найкоротші терміни. Це пов'язано зі стрімким наростанням запалення й ускладненнями, що часто розвиваються. У передопераційний період пацієнту категорично забороняється робити клізми та теплі компреси, приймати проносні та болезаспокійливі препарати.

Як відбувається операція з видалення апендициту

Щоб вирізати апендикс класичним (відкритим) способом, хірург виконує на передній черевній стінці розріз довжиною 5-10 см. Лапароскопічна операція виконується через 2-3 проколи, що дозволяють ввести лапароскоп та міні-камеру.

Подальший хід операції однаковий, незалежно від обраного способу втручання:

1. Коли апендикс виявлено, в черевну порожнину вводяться спеціальні щипці для захоплення та перетискання відростка з його наступним припіканням та перетином.
  2. Після накладання кліпси або лігатури змінений апендикс відсікають та витягають назовні.
  3. Черевну порожнину дренують або промивають антисептиками (за потреби).
  4. Наприкінці проколи зашивають одним швом.

Скільки часу триває операція? Лапароскопічне хірургічне втручання зазвичай виконується протягом 40 хвилин. Тривалість порожнинної операції може бути до 1,5 години.

Період відновлення після видалення апендициту

Перебування пацієнта у стаціонарі після відкритого хірургічного втручання не перевищує 10 днів, після лапароскопії – 2–3 дні.

Час повної реабілітації залежить від індивідуальних показників здоров'я пацієнта, але зазвичай триває трохи більше ніж 1 – 1,5 місяця. У цей період необхідно знизити фізичні навантаження, дотримуватися дієти та проходити огляди у лікаря.

Докладніше про апендицит, видалення червоподібного відростка та ціни на операцію вам розкажуть наші консультанти.

Переваги лікування гострого апендициту в UniClinic

Наша клініка — установа повного циклу, в якій пацієнти отримують весь спектр медичних послуг: первинну консультацію хірурга, діагностику апендициту, проведення передопераційного обстеження, лапароскопічну або порожнинну операцію за доступною вартістю.

UniClinic - це також:

• Індивідуальний підхід до проблем здоров'я пацієнта.
  • Використання сучасних методик лікування та передового обладнання.
  • Повна конфіденційність.
  • Висококваліфікований персонал.

Вартість видалення апендикса у Запоріжжі

Вартість видалення апендициту визначається категорією складності операції, методом її проведення. Якщо вам показано операцію з видалення апендициту, більш детально ціни на проведення діагностичних заходів, хірургічне втручання, перебування в палаті та спостереження лікаря ви можете дізнатися у розділі «Ціни».