Щодня: 08:00 - 20:00

Отопластика: пластична операція з корекції форми і розміру вушної раковини

Хірургічний стаціонар

Метою отопластики є поліпшення естетичного вигляду вушних раковин, корекція вроджених або набутих дефектів, відновлення їх анатомічної форми і симетрії. Крім того, цей вид пластики може покращити функціонування органів слуху.

Що таке отопластика?

Отопластика - це загальна назва хірургічних процедур, спрямованих на корекцію вушних раковин. Вони включають виправлення деформацій, зменшення розміру вух, зміна їх форми, положення, прилягання до голови.

Види отопластики

Залежно від мети корекції вух, отопластика може бути розділена на три основні види.

Естетична

Цей вид хірургічної корекції направлений на покращення зовнішнього вигляду вушних раковин і має на меті їх гармонізацію відносно обличчя. Найчастіше застосовуються:

• корекція капловухості - найпоширеніша естетична процедура, передбачає наближення вух до голови
  • зміна форми та розміру - корекція неправильної форми вушної раковини, надання їй більш витонченого вигляду, зменшення її величини
  • усунення асиметрії - покращення симетричності вух відносно обличчя

Реконструктивна

Цей вид отопластики спрямований на відновлення нормальної анатомії і функціональності вушної раковини, втрачених внаслідок отриманих травм або вроджених вад.

Декоративна

У пацієнтів можуть бути нетрадиційні або індивідуальні побажання щодо корекції зовнішнього вигляду вушних раковин для створення певного образу або стилю. В цьому випадку мова йде про декоративну отопластику. За допомогою хірургічної процедури можуть бути застосовані прикраси, імпланти, які змінюють форму вушної раковини (наприклад, ельфійські вуха).

Медичні показання до пластики вух

Медичними показаннями до реконструктивної пластики вух можуть бути травми, опіки, внаслідок яких вушна раковина була пошкоджена або ампутована, повністю чи частково, вроджені аномалії, що впливають на нормальне функціонування органу слуху. В такому разі проводиться операція, метою якої є відновлення її нормального вигляду.

Також пластика вух допомагає у разі вроджених дефектів вушних раковин і каналу:

• мікротія - вроджена недорозвиненість зовнішнього вуха
  • анотія - повна відсутність вушної раковини
  • хрящові деформації, що змінюють зовнішній вигляд вуха, перешкоджають його нормальному функціонуванню

Реконструктивна отопластика може не тільки створити анатомічно правильний вигляд вушної раковини, але й відновити слуховий канал, повернувши нормальне функціонування органу слуху.

Також можливі набуті дефекти зовнішнього вигляду вуха:

• деформація хряща внаслідок запалення перихондрію (тканини, що оточує хрящ)
  • онкозахворювання шкіри, інші новоутворення, які можуть потребувати видалення і подальшої реконструкції вушної раковини
  • корекції невдалих попередніх операцій, які призвели до небажаної деформації вушних раковин і їх асиметрії
  • деформації вуха, що негативно впливають на функцію слуху

Протипоказання до пластики вух

Як і будь-яке хірургічне втручання, отопластика має деякі відносні протипоказання:

• гострі запалення або інфекція області майбутньої операції
  • період загострення хронічних хвороб
  • некомпенсовані діабет, гіпертонія
  • період вагітності і лактації
  • порушення згортання крові
  • онкозахворювання в гострій стадії

Етапи корекції вух

Хірургічне втручання з корекції вух проходить в кілька обов’язкових етапів:

• консультація пластичного хірурга
  • підготовка до операції
  • операція
  • післяопераційний період
  • відновлення

Операція з отопластики проходить у визначеному алгоритмі:

• анестезія - в залежності від ступеню втручання, особливостей фізіології пацієнта, його віку застосовується загальна або місцева анестезія з седацією
  • розрізи - для уникнення видимих рубців вони зазвичай проводяться за вушними раковинами або на внутрішніх їх поверхнях
  • корекція хряща - хрящова тканина моделюється для досягнення бажаної форми і положення вуха
  • фіксація хряща - в новому положенні хрящ фіксується за допомогою внутрішніх швів
  • закриття розрізів шляхом накладення косметичних швів і стерильної пов’язки

Підготовка до отопластики

Операції передує підготовчий період, який починається з консультації з пластичним хірургом. На ній пацієнт розповідає про свої очікування, а лікар оцінює реалістичність їх досягнення. Для цього  проводить ретельний огляд анатомічних особливостей вушних раковин пацієнта, робить необхідні вимірювання і фотографії. Лікар готує план операції, обговорює можливі ризики і ускладнення.

Хірург ретельно вивчає медичну історію пацієнта, за потреби призначає додаткові обстеження загального його стану, лабораторні тести.
За 2 тижні до операції пацієнту рекомендовано утриматись від вживання алкоголю, відмовитись від куріння або скоротити кількість сигарет, перейти на легку їжу, що добре засвоюється.
У разі постійного прийому ліків, що розріджують кров, слід призупинити їх вживання, узгодивши це з лікарем.
Операція проводиться натщесерце.

Реабілітаційний період після отопластики

Операція з отопластики, за виключенням серйозних реконструктивних процедур, не є надто складною і травматичною і не потребує перебування пацієнта в післяопераційному стаціонарі.

• В перші кілька днів після хірургічного втручання можливі набряки і синці, які поступово зникають впродовж 1-2 тижнів. У разі больового синдрому лікар призначає знеболюючі препарати. Накладена хірургом пов’язка не тільки захищає операційні шви, а й підтримує нову форму вушних раковин - її потрібно носити протягом цього періоду.
  • Через тиждень хірург здійснює заміну пов’язки на більш легку, яка виконує компресійні функції, її потрібно носити наступні кілька тижнів, не знімаючи, особливо під час сну. Шви мають бути чистими і сухими. Пацієнту рекомендовано уникати фізичних навантажень і різких рухів головою. Якщо в процесі операції не було застосовано саморозсмоктуючі шви, їх знімають через 7-10 днів після операції.
  • Протягом місяця після операції рекомендовано продовжувати носіння компресійної пов’язки під час сну. Поступове повернення до звичайної активності можливе, але слід уникати будь-яких дій, які можуть призвести до травмування вух.
  • Через кілька місяців, орієнтовно через 6, після того, як набряки повністю спадають, а тканини загоюються, можливо оцінити результати проведеної пластичної операції. Протягом усього цього періоду і надалі слід уникати прямого сонячного впливу, захищати вуха, щоб уникнути пігментації рубців.

Переваги отопластики в UniClinic

Успішність операції з отопластики прямо залежить від майстерності і досвіду пластичного хірурга, який її проводить.

В нашому медичному центрі UniClinic практикує лікарка-хірург вищої категорії, пластичний хірург Овчатова Ірина Георгіївна. Основний напрямок її роботи - естетична хірургія, корекція вікових змін, вроджених вад зовнішності. З цього питання Ірина Георгіївна стажувалась в провідних клініках пластичної хірургії Америки і Європи. Активно втілює набуті навички в свою хірургічну практику. Досвідчена докторка, Ірина Георгіївна провела більше 1000 естетичних операцій.

Ціна отопластики

Отопластика в UniClinic має доступну базову ціну, вона зазначена в прайсі Клініки. Конкретна вартість може бути розрахована після консультації з пластичним хірургом. Вона залежить від об’єму операції, виду анестезії тощо.

Записатись на прийом можливо кількома способами:

• зателефонувавши за номером 9-103 (безкоштовно з мобільних)
  • залишивши заявку в електронній формі безпосередньо на сайті
  • за допомогою мессенджера

Поширені питання

• У якому віці проводиться корекція вух?

Зазвичай отопластику проводять, починаючи з п’ятирічного віку. Найчастіше мова йде про усунення клаповухості, діти добре переносять таку операцію.

Сподіваємось, що ми змогли  відповісти і на інші поширені питання:

• кому потрібна операція з отопластики
  • наскільки вона складна і небезпечна
  • як довго триває період відновлення

Адже ця корекція здатна не тільки змінити форму вушних раковин і їх розташування, але й додати впевненості у собі.

Знижка 3% назавжди!
на всі послуги UniClinic від Viber боту